馃彚 DZIE艃 WIE呕OWC脫W 馃彚

 

馃摜 INSPIRACJE + MATERIA艁Y DO POBRANIA 

馃彈️馃挍 Klockowy zawr贸t g艂owy 馃П

Takie dni warto organizowa膰 – bo dzi臋ki nim dzieci ucz膮 si臋 przez dzia艂anie, a nauka staje si臋 niezapomnian膮 przygod膮! To nie tylko 艣wietna zabawa, ale te偶 doskona艂a okazja do rozwijania u dzieci wyobra藕ni, wsp贸艂pracy, ale r贸wnie偶 podstawowych umiej臋tno艣ci in偶ynierskich. Buduj膮c wsp贸lne konstrukcje, przedszkolaki uczy艂y si臋 planowania, dzielenia si臋 przestrzeni膮 i rado艣ci z tworzenia czego艣 razem.




馃З Dlaczego takie zaj臋cia s膮 tak wa偶ne? Kiedy dzieci tworz膮 swoje budowle – wie偶e, mosty, miasta czy roboty, w rzeczywisto艣ci ucz膮 si臋:

馃専 logicznego my艣lenia,
馃専 cierpliwo艣ci i dok艂adno艣ci,
馃専 wsp贸艂pracy w grupie,
馃専 rozwijania motoryki ma艂ej i du偶ej,
馃専 a przede wszystkim – wiary w siebie i swoje pomys艂y!

Ka偶dy klocek to krok w stron臋 kreatywno艣ci i pewno艣ci siebie. 馃馃挍

KONSTRUKCYJNE INSPIRACJE
MATERIA艁Y DO BEZP艁ATNEGO POBRANIA 

馃彊️ Zabawy, kt贸re pokochaj膮 mali konstruktorzy:

馃敼 „Najwy偶sza wie偶a 艣wiata” – dzieci buduj膮 wie偶臋 z du偶ych mi臋kkich klock贸w (takich jak na zdj臋ciu). Celem jest stworzenie konstrukcji, kt贸ra utrzyma si臋 jak najd艂u偶ej – bez przewr贸cenia! Pomaga to rozwija膰 r贸wnowag臋, planowanie i precyzj臋.

馃敼 „Most przyja藕ni” – grupy 艂膮cz膮 swoje konstrukcje w jedn膮 ca艂o艣膰. Trzeba ustali膰 wsp贸ln膮 strategi臋, dobra膰 d艂ugo艣膰, wysoko艣膰 i spos贸b po艂膮czenia. To pi臋kna metafora wsp贸艂pracy – „ty budujesz, ja pomagam”. 馃

馃敼 „Miasto marze艅” – dzieci tworz膮 ulice, domy, parki, sklepy i szko艂y. Wsp贸lnie nadaj膮 nazw臋 swojemu miastu, ucz膮c si臋 planowania przestrzennego i pracy zespo艂owej. 馃寙

馃敼 „Klockowy labirynt” – na dywanie powstaje labirynt z du偶ych element贸w. Zadaniem dzieci jest przeprowadzenie przez niego pi艂eczki lub samochodziku. 馃殫 Zabawa rozwija wyobra藕ni臋 przestrzenn膮 i zdolno艣膰 przewidywania skutk贸w swoich dzia艂a艅.

馃敼 „In偶ynierowie przysz艂o艣ci” – budujemy pojazdy, rakiety lub wie偶e z klock贸w konstrukcyjnych. Nast臋pnie dzieci opowiadaj膮, co zbudowa艂y i do czego „wynalazek” s艂u偶y. 馃寣

馃敼 „Klockowy detektyw” – nauczyciel buduje mini konstrukcj臋, dzieci przez chwil臋 j膮 obserwuj膮, po czym musz膮 odtworzy膰 j膮 z pami臋ci. To 艣wietne 膰wiczenie spostrzegawczo艣ci i pami臋ci wzrokowej! 馃憖



馃П Porozmawiajcie o Louis'ie Sullivan'ie oraz o innych znanych architektach. 





馃П Przybli偶 dzieciom szczeg贸艂y pracy architekta.



馃П Mo偶esz wr臋czy膰 dzieciom dyplomy i medale za udzia艂 w zaj臋ciach 馃檪




馃挰 Co daje taka zabawa?

Dzieci ucz膮 si臋 rozwi膮zywa膰 problemy, planowa膰 wsp贸lnie, dzieli膰 si臋 pomys艂ami, a przede wszystkim – cieszy膰 si臋 z efektu swojej pracy. To doskona艂a lekcja wsp贸艂dzia艂ania, a ka偶da konstrukcja staje si臋 symbolem wsp贸艂pracy i pomys艂owo艣ci grupy.

Budowanie z klock贸w to nie tylko zabawa, to ma艂a lekcja architektury, fizyki i przyja藕ni w jednym. Ka偶dy klocek 艂膮czy si臋 nie tylko z kolejnym elementem, ale te偶 z emocjami, relacjami i dzieci臋c膮 wyobra藕ni膮. Takie zaj臋cia pokazuj膮, 偶e wsp贸lne tworzenie ma moc – wystarczy troch臋 pomys艂贸w, gar艣膰 klock贸w i mn贸stwo u艣miechu! 馃挍馃П✨

ZABAWY KONSTRUKCYJNE MOICH PRZEDSZKOLAK脫W 


Dzieci z zapa艂em tworzy艂y wie偶e, mosty, domy, tunele, a nawet ca艂e miasta! 馃寙 Ka偶da konstrukcja by艂a inna – jedna si臋ga艂a sufitu, druga tworzy艂a fantazyjny labirynt, trzecia wygl膮da艂a jak nowoczesny zamek. Najpi臋kniejsze jednak by艂o to, 偶e dzieci uczy艂y si臋 przez zabaw臋:
馃 wsp贸艂pracy i planowania,
馃 logicznego my艣lenia i cierpliwo艣ci,
馃挭 rozwijania koordynacji i precyzji,
馃挰 komunikowania si臋 i dzielenia pomys艂ami.








馃З Wykorzystali艣my r贸偶ne rodzaje klock贸w – du偶e, mi臋kkie sze艣ciany oraz klasyczne konstrukcyjne elementy, kt贸re pozwoli艂y na tworzenie bardziej z艂o偶onych form. Dzi臋ki temu dzieci mog艂y eksperymentowa膰, por贸wnywa膰 materia艂y, testowa膰 stabilno艣膰 budowli i samodzielnie wyci膮ga膰 wnioski – ma艂a lekcja fizyki i in偶ynierii w przedszkolnym wydaniu! ⚙️馃搹