Cele:
☆ zapoznanie z charakterystycznymi dla wiosny zjawiskami;
☆ zapoznanie z budow膮 i cechami niekt贸rych kwiat贸w wiosennych;
DEKORACJE WIOSENNE, NAPISY, PRZYPINKI s膮 tutaj 馃憞
馃尲 PIERWSZY DZIE艃 WIOSNY - DEKORACJE
ZABAWY RUCHOWE
馃憠 Ro艣niemy jak kwiaty - dzieci podnosz膮 si臋 powoli do g贸ry, wznosz膮 wysoko; r臋ce zaczynaj膮 rosn膮膰 po podlaniu konewk膮 przez nauczyciela.
馃憠 Jask贸艂ki - swobodny bieg, na has艂o "B臋dzie pada膰" dzieci zwijaj膮 si臋 w k艂臋bek.
WPROWADZENIE
馃憠 Obserwacja kierowana na temat zmian zachodz膮cych w przyrodzie wiosn膮. Zach臋canie do szukania r贸偶nych odcieni zieleni.
馃憠 Rozmowa kierowana na temat oznak wiosny. Praca z dowolnym tekstem literackim lub tablic膮 demonstracyjn膮.
馃憠 Dyskusja na temat Zimowej Panny - Marzanny. Przedstawienie dzieciom tradycji.
馃憠 Praca z tablic膮 demonstracyjn膮 lub ilustracjami- prezentacja wiosennych kwiat贸w, czytanie globalne wyraz贸w; podzia艂 na g艂oski i sylaby.
☆ Zabawa badawcza Z czego sk艂ada si臋 kwiat? - zapoznanie z budow膮 tulipana. Prezentacja schematu budowy, nazywanie element贸w sk艂adowych. Samodzielne ogl膮danie przez dzieci kwiat贸w za pomoc膮 lupy.
馃憠 Za艂o偶enie hodowli owsa w przedszkolu- dzieci na du偶ych zakr臋tkach uk艂adaj膮 wat臋, zwil偶aj膮 j膮 i sypi膮 ziarnami owsa. Regularne sprawdzanie wzrostu nasion.
馃憠 Dyskusja - czego potrzebuj膮 ro艣liny do 偶ycia?
☆ Burza m贸zg贸w- Co robimy w ogrodzie? Jak wygl膮daj膮 ogrodnicy, jak nazywaj膮 si臋 narz臋dzia ogrodnicze?