PROJEKT - WAKACJE W PRZEDSZKOLU 馃尀

 

Projekt - WAKACJE W PRZEDSZKOLU


Cele og贸lne:

馃憠 motywowanie dzieci do podejmowania dzia艂a艅 i zachowa艅 sprzyjaj膮cych integrowaniu si臋 z przedszkolem;
馃憠 dostarczenie mi艂ych wra偶e艅 i prze偶y膰 w r贸偶nych sferach dzia艂alno艣ci s艂ownej, muzycznej i ruchowej, dostarczanie pozytywnych emocji; wzbogacanie do艣wiadcze艅 plastycznych;
馃憠 stworzenie sytuacji sprzyjaj膮cych nauce poprzez zabaw臋, aktywizowanie my艣lenia i kreatywno艣ci poznawczej;
馃憠 wzmocnienie wiary we w艂asne mo偶liwo艣ci; zach臋canie do pokonywania trudno艣ci;
馃憠 rozwijanie uzdolnie艅, talent贸w artystycznych i indywidualnych predyspozycji; rozwijanie zdolno艣ci tw贸rczych i kreatywnego my艣lenia; wspomaganie wszechstronnego rozwoju;
馃憠 kszta艂towanie czynno艣ci intelektualnych w toku codziennych zaj臋膰 dydaktycznych

Cele operacyjne (szczeg贸艂owe), DZIECKO:

馃憠 sp臋dza czas w mi艂ej atmosferze i jest ch臋tne do zabawy;
馃憠 przestrzega ustalonych regu艂 i wsp贸艂pracuje w grupie.


TYDZIE艃 PIRACKI

Cele og贸lne:

馃憠 wdra偶anie do wsp贸lnego i zgodnego podejmowania decyzji; kszta艂towanie umiej臋tno艣ci pracy w grupie;
馃憠 doskonalenie umiej臋tno艣ci zdrowej rywalizacji;
馃憠 wykorzystanie zdobytych wiadomo艣ci i umiej臋tno艣ci w podejmowanych dzia艂aniach;
馃憠 przestrzeganie regu艂 obowi膮zuj膮cych w spo艂eczno艣ci dzieci臋cej;
馃憠 integracja grupy.

Cele operacyjne (szczeg贸艂owe), DZIECKO:

馃憠 dzia艂a w zespole;
馃憠 okre艣la cechy prawdziwego pirata;
馃憠 wykonuje polecenia zgodnie z instrukcj膮.

Pomoce dydaktyczne:

馃憠 dekoracje pirackie, girlanda z napisem, flaga;
馃憠 list w butelce; zagadki, karty pracy, kolorowanki; mapa skarb贸w;
馃憠 odtwarzacz CD, p艂yta CD, tablica multimedialna;
馃憠 ilustracje przedstawiaj膮ce pirata i jego atrybuty, statek piracki, map臋 skarb贸w itp.;
馃憠 materia艂y do wykonania prac plastyczno-technicznych i manualnych.

PRZEBIEG

DZIE艃 I

1. Przygotowanie dekoracji sali, napis贸w, gad偶et贸w.

馃憠 Napis - TYDZIE艃 PIRACKI

2. Wprowadzenie List w butelce:

  • odnalezienie przez dzieci listu w butelce;
  • zaproszenie do wsp贸lnych pirackich zabaw i poszukiwania skarb贸w.


3. Burza m贸zg贸w Kto to jest pirat?

  • poznanie historii s艂ynnego pirata z bajki Piotru艣 Pan, Kapitan Haka - czytanie fragmentu przez nauczyciela, ogl膮danie na ekranie;
  • opisywanie wygl膮du pirata
  • zwr贸cenie uwagi na charakterystyczne zachowania pirat贸w (negatywne i pozytywne).
4. Zabawa pantomimiczna Jak wygl膮daj膮 piraci? Nauczyciel zadaje pytania naprowadzaj膮ce, np.:

  • Jak wygl膮da z艂y pirat?
  • Jak wygl膮da smutny pirat?
  • Jak wygl膮da pirat, kt贸ry skrada si臋 po skarb?
  • Jak wygl膮da pirat, kt贸ry odnalaz艂 skarb?
  • Jak wygl膮da pirat uciekaj膮cy przed burz膮?
5. Pirackie przywitanie Ahoj - wyt艂umaczenie s艂owa powitania wszystkich podr贸偶uj膮cych po morzach i oceanach.

6. Wykonanie pracy plastycznej Pirat.

DZIE艃 II

1. Pasowanie na pirata:

  • kapitan (nauczyciel) dotyka ramienia ka偶dego dziecka flag膮 pirack膮 i wypowiada formu艂臋 pasowania: Na z艂ote monety, srebrne 艂y偶ki i wszystkie diamenty 艣wiata - pasuj臋 Was na pirata;
  • wr臋czenie odznak pirackich.

2. Nauka hymnu pirackiego Bum cyk cyk.

3. Zabawa ruchowa ze 艣piewem P艂yn膮 statki z bananami z wykorzystaniem rekwizyt贸w.

4. Wykonanie czapek pirackich - praca plastyczna.

DZIE艃 III

1. Rozwi膮zywanie pirackich zagadek:

  • Co to jest? Na pewno szybko odpowiecie, ca艂y 艣wiat na tej kartce znajdziecie?
  • Pod dow贸dztwem kapitana p艂ywa po morzach i oceanach.
  • Ona ca艂e swoje 偶ycie w wodzie p艂ywa znakomicie. Na jej cieniutkie ko艣ci, wszyscy m贸wi膮, 偶e to o艣ci.
  • 呕eby portu odszuka膰 statkom by艂o 艂atwiej, noc膮 mruga bardzo silnym 艣wiat艂em.
  • Unosi szybowce, popycha 偶aglowce, obraca wiatraki. Kto to taki


2. Rozwi膮zywanie pirackich kart pracy, kolorowanie obrazk贸w.

3. Wykonanie pirackich naszyjnik贸w z wykorzystaniem dost臋pnych materia艂贸w (makaron, s艂omki, koraliki, rzemyki).

DZIE艃 IV

1. Zorganizowanie pirackich zawod贸w:

  • Papierowe statki - dzieci w pozycji le偶膮cej (na brzuchu) dmuchaj膮 w papierowe statki tak, aby posuwa艂y si臋 do przodu. Wygrywa dru偶yna, kt贸rej wszyscy cz艂onkowie przenios膮 statek za lini臋 mety.
  • Wy艣cig w workach - wygrywa dru偶yna, w kt贸rej wszyscy uczestnicy pokonaj膮 wyznaczon膮 tras臋 wy艣cigu.
  • Przeci膮ganie liny - wygrywa dru偶yna, kt贸ra przeci膮gnie cz臋艣膰 liny z chustk膮 (zawi膮zan膮 na 艣rodku) na swoj膮 stron臋.
  • Bitwa morska na kule armatnie - wygrywa dru偶yna, kt贸rej ilo艣膰 kul z papieru przerzucona na stron臋 dru偶yny przeciwnej w wyznaczonym czasie b臋dzie wi臋ksza.
  • Piracki tor przeszk贸d - wygrywa dru偶yna, kt贸ra jako pierwsza pokona tor przeszk贸d.
2. Zabawy integracyjne z chust膮 animacyjn膮:

  • Sztorm - podrzucanie lekkich przedmiot贸w, kt贸re nie mog膮 spa艣膰.
  • S艂o艅ce 艣wieci, deszcz pada - na has艂o: s艂o艅ce 艣wieci dzieci wachluj膮 chust膮; deszcz pada dzieci chowaj膮 si臋 pod chust臋;
  • P艂ywanie w morzu - dzieci wachluj膮 chust膮, tworz膮c fal臋, podczas gdy jedna osoba le偶y w 艣rodku i na艣laduje ruchy p艂ywania.
3. Wykonanie wsp贸lnej przestrzennej pracy plastyczno-technicznej Statek piracki oraz Pirat - wykorzystanie ich w dalszej cz臋艣ci zabawy jako fotobudki.

DZIE艃 V

1. Wyprawa po skarb pirat贸w - dzieci otrzymuj膮 map臋 skarb贸w i wyruszaj膮 na poszukiwania skarb贸w w ogrodzie przedszkolnym.

2. Fotobudka - wykonanie 艣miesznych, pirackich zdj臋膰 z wykorzystaniem wcze艣niej przygotowanych rekwizyt贸w i fotobudek.

3. Zabawy pirackie (swobodne) w ogrodzie przedszkolnym.

4. Wr臋czenie Dyplom贸w Pirata, podzi臋kowanie za wsp贸ln膮 zabaw臋.


TYDZIE艃 BA艢NIOWY

Cele og贸lne:

馃憠 膰wiczenie zdolno艣ci ekspresyjnych w r贸偶nego rodzaju dziedzinach edukacyjnych;
馃憠 rozwijanie wyobra藕ni dzieci臋cej;
馃憠 utrwalenie zasad korzystania z ksi膮偶ek;
馃憠 stymulowanie emocjonalnego rozwoju dzieci;
馃憠 rozwijanie zainteresowa艅 dzieci bajkami i ba艣niami, rozwijanie kompetencji i 馃憠 wzbogacanie do艣wiadcze艅 czytelniczych dzieci.

Cele operacyjne (szczeg贸艂owe), DZIECKO:

馃憠 uwa偶nie s艂ucha czytanej ba艣ni; wymienia bohater贸w;
馃憠 poprawnie rozwi膮zuje zagadki dotycz膮ce bohater贸w bajek;
馃憠 zgodnie wsp贸艂dzia艂a w grupie.

Pomoce dydaktyczne:

馃憠 dekoracje, rekwizyty, chusta animacyjna; dyplomy;
馃憠 ksi膮偶ki, ilustracje, sylwety bohater贸w bajek;
馃憠 zagadki, puzzle, karty pracy, kolorowanki; groch, fasola, miski;
馃憠 worek, koperty z rysunkami;
馃憠 odtwarzacz CD, p艂yta CD, tablica multimedialna;
馃憠 sznur, emblematy z bajek, posta膰 Baby Jagi;
馃憠 materia艂y do wykonania prac plastycznych.

PRZEBIEG

DZIE艃 I - DZIE艃 CZERWONEGO KAPTURKA

1. Przygotowanie dekoracji sali, rekwizyt贸w itp.

馃憠 Napis - TYDZIE艃 BA艢NIOWY

2. Wprowadzenie - zaproszenie dzieci do krainy ba艣ni i bajek poprzez wypicie magicznego napoju. Nauczyciel wypowiada zakl臋cie: Garstka fantazji, szczypta rado艣ci, niech dzi艣 ta grupa w bajce zago艣ci. Wszyscy siedz膮 w kr臋gu, a kubek jest przekazywany z r膮k do r膮k.

3. Kto zosta艂 zaczarowany? - dzieci w kr臋gu siedz膮 z g艂owami pochylonymi do przodu; nauczyciel przykrywa jedno dziecko chust膮. Pozosta艂e dzieci pr贸buj膮 odgadn膮膰, kogo nie ma.

4. Poinformowanie o 艣wi臋cie Czerwonego Kapturka:

  • wys艂uchanie ba艣ni czytanej przez nauczyciela wzbogacone o inscenizacj臋;
  • uk艂adanie ilustracje do bajki w kolejno艣ci chronologicznej;
  • pr贸by oceny postaw bohater贸w bajki przez dzieci;
  • zabawa ruchowa Kapturek idzie przez las - dzieci maszeruj膮 i obserwuj膮 sylwety pokazywane przez nauczyciela (wilk - skradaj膮 si臋, Czerwony Kapturek - maszeruj膮, babcia - k艂ad膮 si臋 na pod艂odze, le艣niczy - gro偶膮 palcem raz jednej, raz drugiej r臋ki).
5. Wykonanie pracy plastycznej Czerwony Kapturek.

DZIE艃 II

1. Rekwizyty - na podstawie wylosowanych przedmiot贸w z czarodziejskiego worka dzieci odgaduj膮 tytu艂y bajek i ba艣ni (kapelusz, groch, lustro, rybka itp.).

馃憠 Atrybuty z bajek

2. Skojarzenia - dzieci losuj膮 koperty z obrazkami charakterystycznymi dla danego utworu, ich zadaniem jest odgadni臋cie, o jaki utw贸r chodzi:

3. Jaka to melodia? - rozpoznawanie bajek po us艂yszanej lub zanuconej przez nauczyciela melodii.

4. Rozwi膮zywanie ba艣niowych zagadek:

  • Jaka to dziewczyna mia艂a pracy wiele? A na wielkim balu gubi pantofelek
  • Chocia偶 k艂opoty z wilkiem mia艂a, wysz艂a z opresji zdrowa i ca艂a.
  • Jaka to bajka, w kt贸rej brat i siostrzyczka trafiaj膮 w lesie na chatk臋 z pierniczka?
  • Trzech r贸偶nych braci domki zbudowa艂o, lecz tylko temu z cegie艂 przetrwa膰 si臋 uda艂o.
  • Kiedy z krasnoludkami w lesie zamieszka艂a, niedobra czarownica zatrute jab艂ko jej da艂a.
  • Ch艂opiec z drewna wystrugany, c贸偶 to za k艂amczuszek znany?
  • Ma艂a, z艂ota w morzy p艂ywa艂a, 偶ony rybaka 偶yczenia spe艂nia艂a.
  • Gdy potar艂 lamp臋 zakurzon膮, od razu mia艂 rzecz wymarzon膮.
  • Najs艂ynniejsza pszcz贸艂ka, Gucia przyjaci贸艂ka.
  • Jaka osoba z dawnych bajek z miot艂膮 si臋 nie rozstaje wcale?
  • Ostre wrzeciono do r臋ki wzi臋艂a, uk艂u艂a si臋 w palec, na 100 lat zasn臋艂a.
  • P贸艂 kobieta i p贸艂 ryba. Kt贸偶 to jest, powiecie chyba?

DZIE艃 III

1. Uk艂adanie puzzli liczbowych oraz literowych z motywem ba艣niowym.

2. Rozwi膮zywanie ba艣niowych kart pracy, kolorowanie obrazk贸w.

3. Wykonanie pracy plastycznej Galeria bajkowych postaci.

DZIE艃 IV

1. Zabawa dramowa - odgrywanie kr贸tkich scenek z wybranych ba艣ni w grupach.

2. Ba艣niowe zawody:

  • Przypnij, odepnij - nauczyciel rozwiesza w ogrodzie przedszkolnym sznurek, a na nim przyczepia emblematy z ba艣ni. Dzieci losuj膮 dru偶yny, ich zadaniem jest jak najszybsze odczepienie atrybutu ze swojej ba艣ni ze sznurka. Wygrywa dru偶yna, kt贸ra prawid艂owo i najszybciej wykona zadanie.
  • Jak Kopciuszek - oddzielanie grochu od fasoli; wygrywa dru偶yna, kt贸ra wykona zadanie, jako pierwsza.
3. S艂uchanie wybranej przez dzieci ba艣ni.

DZIE艃 V

1. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym:

2. Przygotowania do Ba艣niowego Balu:

  • rozmowy z dzie膰mi na temat wybranych przez siebie postaci;
  • przygotowanie masek i stroj贸w bajkowych.
3. Bal Ba艣niowy - zabawy taneczne i muzyczno-ruchowe.

4. Rozdanie dyplom贸w za udzia艂 we wsp贸lnych zabawach.

馃憠 Ba艣niowy Dyplom


TYDZIE艃 TANECZNY

Cele og贸lne:

馃憠poznawanie przez dzieci 艣wiata, ludzi i siebie poprzez alternatywn膮 form臋 ruchow膮 - ta艅ca, rozumianego jako sztuka, kultura, sport;
馃憠nabywanie przez dzieci umiej臋tno艣ci ta艅ca grupowego i improwizacji ruchowej;
馃憠wyzwalanie rado艣ci z uczestniczenia w zaj臋ciach tanecznych;
馃憠wspieranie uzdolnie艅 dzieci i rozbudzanie wra偶liwo艣ci estetycznej;
馃憠rozwijanie koordynacji s艂owno-ruchowej i postaw tw贸rczych, kszta艂towanie poczucia rytmu.

Cele operacyjne (szczeg贸艂owe), DZIECKO:

馃憠uwa偶nie s艂ucha utwor贸w muzycznych;
馃憠okre艣la cechy utwor贸w, jej nastr贸j;
馃憠wykonuje improwizacje ruchowe do muzyki i proste choreografie;
馃憠wykonuje podstawowe (uproszczone) kroki wybranych ta艅c贸w narodowych.

Pomoce dydaktyczne:

馃憠dekoracje, rekwizyty, chusta animacyjna; dyplomy;
馃憠materia艂y do wykonania prac plastycznych; folia, farby
馃憠ilustracje, emblematy, rekwizyty zwi膮zane z ta艅cem;
馃憠odtwarzacz CD, p艂yta CD, tablica multimedialna.

PRZEBIEG

DZIE艃 I

1. Przygotowanie dekoracji.


2. Wprowadzenie - zabawa muzyczno- ruchowa Dzie艅doberek.

3. Zabawa muzyczno-ruchowa Dw贸m ta艅czy膰 si臋 zachcia艂o.

4. Zabawa dydaktyczna Jaki to taniec? - dzieci odgaduj膮 rodzaj ta艅ca przedstawionego na ilustracjach lub przy pomocy element贸w garderoby.

5. Jaka to melodia? - dzieci wskazuj膮 odpowiedni rodzaj ta艅ca na ilustracji po wys艂uchaniu nagrania.

6. Zabawa rytmiczna przy muzyce My klepiemy do rytmu - dzieci rytmicznie uderzaj膮 r臋koma w foli臋, na kt贸rej mieszaj膮 kolory: z贸艂艂ty, czerwony i niebieski.

7. Swobodne improwizacje muzyczno-ruchowe do wybranych utwor贸w muzyki powa偶nej.

DZIE艃 II

1. Zabawa muzyczno-ruchowa Ram, sam, sam.

2. Improwizacja ruchowa do utworu Alunelul.

3. Zabawa przy utworze Paj膮czek - Le Basque Marais’a (improwizacja ruchowa oraz instrumentalna).

4. Aktywne s艂uchanie muzyki Marsz Radeckiego (wed艂ug metody B. Strauss).

5. Zabawa rytmiczna Osiem kratek wed艂ug M. Tomaszewskiej.

6. Zabawa rytmiczna G膮sienice Basi wed艂ug M. Tomaszewskiej.

7. Zabawa rytmiczna Nogi stonogi wed艂ug M. Tomaszewskiej.

8. Swobodne improwizacje muzyczno-ruchowe do wybranych utwor贸w muzyki powa偶nej.

DZIE艃 III

1. Zabawa muzyczna Pi臋膰 ma艂ych ma艂pek.

2. Zabawa muzyczno-ruchowa Pomagator.

3. Zapoznanie z polskim ta艅cem narodowym Polonez:

4. Zapoznanie z ta艅cem krakowiak oraz polka:

  • os艂uchanie si臋 z melodi膮 krakowiaka i polki;
  • ogl膮danie wyst臋pu zespo艂u ludowego w ta艅cu krakowiak i polka;
  • pr贸ba nauki krok贸w krakowiaka i polki.
5. Poznanie innych rodzaj贸w ta艅ca (disco, hip-hop, jazz itp.):

  • ogl膮danie fragment贸w wybranych styl贸w ta艅ca;
  • wskazywanie rodzaju ta艅ca na ilustracji do wys艂uchanej muzyki.
6. Wykonanie pracy plastycznej:

  • rozmowa o ulubionym rodzaju ta艅ca;
  • zaprojektowanie dla siebie stroju tanecznego.

DZIE艃 IV

1. Zabawa muzyczno-ruchowa Ty skacz.

2. Zabawa taneczna Zygzak.

3. Zapoznanie z rosyjskim ta艅cem narodowym Kazaczok:

  • os艂uchanie si臋 z melodi膮 ta艅ca rosyjskiego;
  • ogl膮danie wyst臋pu zespo艂u ludowego w ta艅cu kazaczok;
  • pr贸ba nauki krok贸w ta艅ca kazaczok.
4. Zapoznanie z greckim ta艅cem narodowym Zorba:

5. Swobodne improwizacje muzyczno-ruchowe do wybranych utwor贸w muzyki powa偶nej.

DZIE艃 V

1. Przypomnienie wszystkich poznanych styl贸w i rodzaj贸w ta艅ca.

2. Wykonywanie znanych uk艂ad贸w choreograficznych poznanych w ci膮gu roku.

3. Zabawy muzyczno-rytmiczno-ruchowe wed艂ug pomys艂u dzieci.

4. Rozdanie dyplom贸w za udzia艂 we wsp贸lnych zabawach.

馃憠 DYPLOMY TANCERZY


TYDZIE艃 OLIMPIJSKI

Cele og贸lne:

馃憠rozwijanie sprawno艣ci fizycznej; rozbudzanie zainteresowania sportem;
馃憠kszta艂towanie postawy prozdrowotnej; propagowanie kultury fizycznej w艣r贸d dzieci;
馃憠u艣wiadomienie dzieciom znaczenia aktywno艣ci ruchowej dla zdrowia cz艂owieka;
馃憠wdra偶anie do czynnego wypoczynku;
馃憠poznanie r贸偶nych dyscyplin sportowych i sportowc贸w.

Cele operacyjne (szczeg贸艂owe), DZIECKO:

馃憠sprawnie wykonuje polecenia nauczyciela;
馃憠ch臋tnie uczestniczy w zabawach ruchowych;
馃憠zgodnie wsp贸艂pracuje w zespole; zna zasady fair-play;
馃憠wie, jakie korzy艣ci p艂yn膮 z uprawiania sportu;
馃憠wymienia wybrane dyscypliny sportowe i sportowc贸w.

Pomoce dydaktyczne:

馃憠dekoracje, rekwizyty, chusta animacyjna; dyplomy;
馃憠ilustracje przedstawiaj膮ce dyscypliny, sportowc贸w, atrybuty;
馃憠odtwarzacz CD, p艂yta CD;
馃憠karteczki z 膰wiczeniami; pi艂ka; kreda, skakanki;
馃憠zagadki, karty pracy, kolorowanki, materia艂y do wykonania pracy plastycznej.

PRZEBIEG

DZIE艃 I

1. Przygotowanie dekoracji.

2. Zabawa wprowadzaj膮ca Witamy si臋 cz臋艣ciami cia艂a (wed艂ug metody Ruchu Rozwijaj膮cego W. Sherborne).

3. Zabawa ruchowa ze 艣piewem Stary Nied藕wied藕 mocno 艣pi.

4. Burza m贸zg贸w - Dlaczego nale偶y uprawia膰 sport?

5. Zapoznanie z wybranymi dyscyplinami sportowymi, dobieranie atrybut贸w do dyscyplin.

6. 膯wiczenie ruchowe Wylosuj 膰wiczenie.

DZIE艃 II

1. Zabawa ruchowa Balonik.

2. Zabawa integracyjna Pi艂ka parzy.

3Zapoznanie z poj臋ciem Igrzyska Olimpijskie, wskazanie na ich symbole: flag臋 olimpijsk膮 oraz znicz; wskazywanie koloru k贸艂 i ich liczby na fladze olimpijskiej.

4.  4. Rozwi膮zywanie zagadek zwi膮zanych ze sportem.

5.  5. Wykonanie pracy plastycznej Igrzyska Olimpijskie.

DZIE艃 III

1. Zabawa muzyczno-ruchowa ze 艣piewem Moja Ulijanko.

2. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym:

  • zabawa ruchowa Paj膮k i muchy
  • zabawa ruchowa Chodzi lisek ko艂o drogi
  • gra w klasy
  • dowolne skoki na skakankach
  • zabawa dru偶ynowa Dwa ognie
  • zabawa Murarz

DZIE艃 IV

1. Zabawa ruchowa ze 艣piewem K贸艂ko graniaste.

2. Zabawa muzyczno-ruchowa Jaworowi ludzie.

3. Zabawa ze 艣piewem Ojciec Wirgiliusz.

4. Zabawa ze 艣piewem Mam chusteczk臋 haftowan膮.

5. Rozwi膮zywanie kart pracy, kolorowanie obrazk贸w zwi膮zanych ze sportem.

DZIE艃 V

1. Zorganizowanie zawod贸w - Igrzysk Olimpijskich. Konkurencje:

  • rzuty woreczkiem do celu;
  • przenoszenie pi艂ki na 艂y偶ce;
  • przeci膮ganie liny;
  • skoki w workach;
  • tor przeszk贸d.
2. Rozdanie dyplom贸w i medali, podzi臋kowanie za udzia艂 w zabawach.

馃憠 DYPLOM SPORTOWCA


TYDZIE艃 TEATRALNY

Cele og贸lne:

馃憠poznanie wybranych form teatralnych;
馃憠rozwijanie umiej臋tno艣ci wsp贸艂pracy w grupie;
馃憠kszta艂towanie nawyk贸w w艂a艣ciwego zachowania si臋 w teatrze;
馃憠rozwijanie kreatywno艣ci dzieci poprzez podejmowanie dzia艂a艅 ruchowych, j臋zykowych, plastycznych, muzycznych, parateatralnych;
馃憠rozwijanie wyobra藕ni dzieci臋cej oraz inspirowanie do wyra偶ania tre艣ci w formie ekspresji ruchowej.

Cele operacyjne (szczeg贸艂owe), DZIECKO:

馃憠rozr贸偶nia poznane formy teatralne;
馃憠wsp贸艂dzia艂a w zespole;
馃憠wyra偶a swoje emocje, uczestniczy w zabawach dramowych.

Pomoce dydaktyczne:

馃憠dekoracje, rekwizyty, zagadka, k膮cik teatralny; dyplomy;
馃憠odtwarzacz CD, p艂yta CD, tablica multimedialna;
馃憠materia艂y do wykonania prac plastycznych;
馃憠karty pracy, kolorowanki, puzzle.

PRZEBIEG

DZIE艃 I

1. Wprowadzenie - naprowadzenie zagadk膮: 

Jak si臋 nazywa taki budynek, w kt贸rym zobaczysz scen臋, kurtyn臋? Krzes艂a tam stoj膮 rz膮d za rz臋dem, a ja tam bajk臋 ogl膮da膰 b臋d臋.

2. Zaznajomienie z terminologi膮 zwi膮zan膮 z teatrem:

  • poszerzanie wiedzy o nowe poj臋cia (kurtyna, widownia, rekwizyty itp.);
  • zapoznanie z r贸偶nymi formami teatralnymi.






3. Ogl膮danie filmu edukacyjnego Jak powstaje spektakl?

4. Wys艂uchanie piosenki Magiczne miejsce, nauka s艂贸w piosenki metod膮 ze s艂uchu.

5. Wykonanie pracy plastycznej Scena teatralna.

DZIE艃 II

1. Powitanie - wypowiadanie s艂贸w Dzie艅 dobry z r贸偶nym nat臋偶eniem g艂osu (szeptem, p贸艂g艂osem, krzykiem), najpierw nauczyciel, nast臋pnie dzieci.

2. Zabawa integracyjna Lustro - powtarzanie min i gest贸w za partnerem stoj膮cym naprzeciwko, nast臋pnie dzieci zamieniaj膮 si臋 rolami.

3. Zabawa integracyjna G艂uchy telefon.

4. Zabawa Ta rzecz - dzieci przekazuj膮 sobie w kole przedmiot, zachowuj膮c si臋 odpowiednio do polecenia, np. ten przedmiot brzydko pachnie, ta rzecz jest ci臋偶ka itp.

5. Zabawa popularna Pingwin.

DZIE艃 III

1. Zabawa muzyczno-ruchowa ze 艣piewem Mam chusteczk臋 haftowan膮.

2. Zabawa s艂owna Intonacje - powtarzanie przez dzieci jednego zdania wcielaj膮c si臋 w r贸偶ne role (smoka, krasnoludka, 偶o艂nierza itp.).

3. Zabawa integracyjna Siedzi sobie Turek.

4. Zabawa ruchowo-na艣ladowcza Je偶.

5. Zabawy inspirowane przez dzieci w k膮ciku teatralnym.

DZIE艃 IV

1. Zabawa rozwijaj膮ca inwencj臋 ruchow膮 Poruszam si臋 jak…

2. Zabawa integruj膮ca Pomagamy sobie - jedno z dzieci ma na oczach opask臋, idzie w kierunku wyznaczonego celu prowadzone przez drugie dziecko.

3. Rozwi膮zywanie kart pracy, kolorowanie tematycznych obrazk贸w.

4. Zabawy inspirowane przez dzieci w k膮ciku teatralnym.

DZIE艃 V

1. Zabawa integracyjna Iskierka przyja藕ni.

2. Ogl膮danie przedstawienia teatralnego online/na 偶ywo.

3. Zabawy inspirowane przez dzieci w k膮ciku teatralnym.

4. Rozdanie medali.

馃憠 Medal - TEATR


TYDZIE艃 KOSMICZNY

Cele og贸lne:

馃憠wzbogacanie wiadomo艣ci na temat kosmosu;
馃憠u艣wiadomienie dzieciom teorii, 偶e Ziemia kr膮偶y wok贸艂 s艂o艅ca;
馃憠rozwijanie aktywno艣ci plastycznej, wzbogacanie do艣wiadcze艅;
馃憠rozwijanie wyobra藕ni.

Cele operacyjne (szczeg贸艂owe), DZIECKO:

馃憠sprawnie wykonuje polecenia nauczyciela;
馃憠bierze udzia艂 w zabawach ruchowych;
馃憠wymienia planety Uk艂adu S艂onecznego;
馃憠zna podstawowe poj臋cia zwi膮zane z kosmosem;
馃憠wsp贸艂dzia艂a w zespole.

Pomoce dydaktyczne:

馃憠dekoracje, rekwizyty; dyplomy;
馃憠odtwarzacz CD, p艂yta CD, tablica multimedialna;
馃憠materia艂y do wykonania prac plastycznych i przeprowadzenia do艣wiadcze艅;
馃憠karty pracy, kolorowanki, puzzle; zagadki.

PRZEBIEG

DZIE艃 I

1. Wprowadzenie w tematyk臋 zaj臋膰:

  • rozmowa o wszech艣wiecie, planetach, kosmosie;
  • ogl膮danie plakatu Uk艂adu S艂onecznego.
2. S艂uchanie odg艂os贸w kosmosu.

3. Wys艂uchanie, nauka i improwizacja ruchowa piosenki W uk艂adzie s艂onecznym.

4. Ogl膮danie filmu edukacyjnego o wszech艣wiecie.

5. Wykonanie pracy plastycznej Uk艂ad S艂oneczny.

DZIE艃 II

1. Zabawa dydaktyczna Kosmiczne puzzle - uk艂adanie puzzli liczbowych przedstawiaj膮cych kosmos i przyklejenie ich na kartk臋.

2.Zabawa ruchowa Ruch na orbicie - jedno dziecko stoi na 艣rodku, a pozosta艂e kr膮偶膮 wok贸艂 niego po orbitach (liniach z bibu艂y).

3. Wykonanie pracy plastycznej Astronauta.

DZIE艃 III

1. Rozwi膮zywanie kosmicznych zagadek.

  • Swymi promieniami Ziemi臋 ogrzewa. Znaj膮 j膮 dobrze ludzie i drzewa.
  • Mrugaj膮, mrugaj膮, cho膰 oczek nie maj膮. Wida膰 je na niebie, gdy czas spa膰 dla ciebie.
  • Co to za okr膮g艂a planeta, na kt贸rej bez wody, tlenu i s艂o艅ca nie by艂oby 偶ycia.
  • Kiedy noc膮 s艂o艅ca nie ma ju偶 na niebie; 艣wieci ca艂ym sob膮 lub kawa艂kiem siebie.
2. Rozwi膮zywanie kosmicznych kart pracy, kolorowanie obrazk贸w.

3. Wykonanie pracy plastycznej Rakieta.

DZIE艃 IV

1. Masa偶yk relaksacyjny:

By艂a sobie droga mleczna pe艂na wielu b艂yszcz膮cych gwiazd. Na jednej z planet Ufoludek mieszka, co chude n贸偶ki ma. Ma du偶e zielone uszy i szyj臋 d艂ug膮 ma. Dwa okr膮g艂e brzuszki i 艣mieje si臋: ha, ha

2Joga dla dzieci Wyprawa w kosmos.

3. S艂uchanie i improwizacja ruchowa piosenki Ufoludki z repertuaru Fasolek

4. Wykonanie pracy plastycznej Ufoludek.

DZIE艃 V

1. Zabawa ortofoniczna Kosmiczny j臋zyk (nem, nen, non, trulo, lulo, lilo, bra, bre, bri, bro, ke, ka; aplepaplu, kolosimanus itp.).

2. Wykonywanie kosmicznych do艣wiadcze艅 i eksperyment贸w.

3. Rozdanie dyplom贸w, podzi臋kowanie za udzia艂 w zabawach.


TYDZIE艃 RELAKSACYJNY

(Przedszkolne Spa)

Cele og贸lne:

馃憠rozwijanie estetyki, koordynacji, koncentracji uwagi;
馃憠kszta艂towanie poczucia empatii, wsp贸艂praca w grupie;
馃憠usprawnianie ma艂ej motoryki.

Cele operacyjne (szczeg贸艂owe), DZIECKO:

馃憠zna atrybuty wybranych zawod贸w;
馃憠organizuje przedszkolne k膮ciki urody;
馃憠zgodnie bawi si臋 z innymi dzie膰mi.

Pomoce dydaktyczne:

馃憠dekoracje, rekwizyty, atrybuty zawod贸w;
馃憠karnety spa, dyplomy;
馃憠przedmioty niezb臋dne do zorganizowania k膮cik贸w urody (szczotka, opaski, spinki, suszarka, lakiery do paznokci, kosmetyki, tatua偶e itp.).

PRZEBIEG

1. Worek skarb贸w - odgadywanie do jakich zawod贸w nale偶膮 wylosowane akcesoria.

2. Zorganizowanie w sali k膮cik贸w pi臋kno艣ci:

  • K膮cik fryzjerski
  • K膮cik stylizacji paznokci
  • K膮cik wiza偶u
  • K膮cik masa偶u
  • K膮cik tatua偶u
  • K膮cik z si艂owni膮
3. Rozdanie karnet贸w do wykorzystania w Przedszkolnym Spa.

  • Karnet na super fryzur臋
  • Karnet na si艂owni臋
  • Karnet na tatua偶
  • Karnet na manicure
  • Karnet na makija偶
  • Karnet na zabiegi spa
  • Karnet na masa偶
4. Podzi臋kowanie za wsp贸ln膮 zabaw臋, wr臋czenie dyplom贸w.


Materia艂y pdf do pobrania:


✴ Wakacyjne zagadki ⛱

✴ Wakacyjne memory 馃彎

✴ Wakacyjne domino 馃彍

✴ Wakacyjne sekwencje 馃彆

✴ Wakacyjne zagadki 
Pozdrawiam, Marta 馃檵‍♀️