馃憠poznanie i utrwalenie nazw wybranych pojazd贸w, dokonywanie ich klasyfikacji; zach臋canie do budowania swobodnych wypowiedzi, zabawy i gry dydaktyczne, rozwi膮zywanie kart pracy.
✅ Wys艂uchanie wiersza, ciekawostek, informacji dotycz膮cych s艂awnych ludzi, miejsc, zabytk贸w, jedzenia itp. Poni偶ej wstawiam link do pobrania plansz tematycznych.
7. Rozdanie bilecik贸w z W艂och - ka偶de dziecko wkleja nalepk臋 na odpowiedni膮 kart臋 ksi膮偶eczki i z drugiej strony rysuje to, co najbardziej utkwi艂o mu w pami臋ci.
5. Nauka piosenki Panie Janie w j臋zyku francuskim.
5. Rozdanie bilecik贸w z Francji - ka偶de dziecko wkleja nalepk臋 na odpowiedni膮 kart臋 ksi膮偶eczki i z drugiej strony rysuje to, co najbardziej utkwi艂o mu w pami臋ci.
3. Wys艂uchanie utworu M Ravela Bolero. Zwr贸cenie uwagi na charakterystyczn膮 cech臋 utworu - ta sama melodia grana przez coraz wi臋ksz膮 liczb臋 r贸偶nych instrument贸w.
✅ Zabawa ruchowa taniec z chustami do utworu Bolero. Uczestnicy zabawy ta艅cz膮 z chustami staraj膮 si臋 odda膰 ruchem nastr贸j i tempo muzyki.
4. Wykonanie pracy plastycznej - Atrybuty Hiszpanii. (wachlarz lub maska z papieru, ozdabianie wed艂ug pomys艂u).
5. Zaj臋cia kulinarne – wykonywanie i degustacja sa艂atki owocowej.
6. Zabawa ruchowa przy piosence Zorro. Dzieci wykonuj膮 um贸wione ruchy przy piosence, w coraz szybszym tempie.
7. Rozdanie bilecik贸w z Hiszpanii - ka偶de dziecko wkleja nalepk臋 na odpowiedni膮 kart臋 ksi膮偶eczki i z drugiej strony rysuje to, co najbardziej utkwi艂o mu w pami臋ci.
4. Zapoznanie z charakterystycznymi budowlami i znakami rozponawczymi Wielkiej Brytanii:
- Big Ben - dzieci poznaj膮 wie偶臋 zegarow膮, na艣laduj膮 odg艂osy zegara zgodnie z instrukcj膮 nauczyciela, zapoznaj膮 si臋 z tradycj膮 picia herbaty Five o clock.
- Most na Tamizie - dzieci opisuj膮 most, m贸wi膮 do czego s艂u偶y.
- Pa艂ac Buckingham - kr贸tkaopowie艣膰 o kr贸lowej El偶biecie II.
5. Zabawa ruchowa Zegary z elementami ortofonicznymi - dzieci na艣laduj膮 na zmian臋, wielki zegar stoj膮cy, ma艂y zegar 艣cienny i male艅ki zegarek noszony na r臋ku.
- Na sygna艂 wielki zegar - dzieci wo艂aj膮 bim - bom, przenosz膮c ci臋偶ar cia艂a z boku na bok.
- Na sygna艂 nauczyciela – ma艂y zegar, dzieci wo艂aj膮 tik-tak, poruszaj膮c si臋 po sali marszowym krokiem.
- Na sygna艂 nauczyciela- male艅ki zegarek, dzieci biegaj膮 po sali wo艂aj膮c: tiku-tiku.
11. Rozdanie bilecik贸w z Wielkiej Brytanii - ka偶de dziecko wkleja nalepk臋 na odpowiedni膮 kart臋 ksi膮偶eczki i z drugiej strony rysuje to, co najbardziej utkwi艂o mu w pami臋ci.
5. Rozdanie bilecik贸w z Niemiec - ka偶de dziecko wkleja nalepk臋 na odpowiedni膮 kart臋 ksi膮偶eczki i z drugiej strony rysuje to, co najbardziej utkwi艂o mu w pami臋ci.