Przedstawiam propozycję wakacyjnych zabaw w przedszkolu, których tematem przewodnim są PODRÓŻE MAŁE I DUŻE.
Poprzez aktywne działanie przedszkolaki rozbudzą swoje zainteresowanie kulturą, sztuką i zwyczajami panującymi w innych krajach. Do odbycia światowych 28 niesamowitych podróży pomocna będzie a'la kronika - książeczka wakacyjnych podróży i paszport w jednym.
Po każdej odbytej podróży dziecko dostaje od nauczyciela nalepkę (flagę lub symbol danego kraju), którą wkleja do książeczki. Pod koniec dnia można wykonać rysunek przedstawiający rzecz, symbol, budowlę itp., kojarzący się z poznanym krajem.
Książkę można drukować dwustronnie, format 1:1. Poniżej wstawiam link do pobrania książki.
✅ Wysłuchanie wiersza, ciekawostek, informacji dotyczących sławnych ludzi, miejsc, zabytków, jedzenia itp. Poniżej wstawiam link do pobrania plansz tematycznych.
5. Poznanie historii Pinokia autorstwa włoskiego pisarza Carla Collody'ego.
6. Zajęcia kulinarne - wspólne pieczenie pizzy (zapoznanie z zawodem pizzermana).
7. Rozdanie bilecików z Włoszech - każde dziecko wkleja nalepkę na odpowiednią kartę książeczki i z drugiej strony rysuje to, co najbardziej utkwiło mu w pamięci.
5. Nauka piosenki Panie Janie w języku francuskim.
6. Rozdanie bilecików z Francji - każde dziecko wkleja nalepkę na odpowiednią kartę książeczki i z drugiej strony rysuje to, co najbardziej utkwiło mu w pamięci.
3. Wysłuchanie utworu M Ravela Bolero. Zwrócenie uwagi na charakterystyczną cechę utworu - ta sama melodia grana przez coraz większą liczbę różnych instrumentów.
✅ Zabawa ruchowa taniec z chustami do utworu Bolero. Uczestnicy zabawy tańczą z chustami starają się oddać ruchem nastrój i tempo muzyki.
4. Wykonanie pracy plastycznej - Atrybuty Hiszpanii. (wachlarz lub maska z papieru, ozdabianie według pomysłu).
5. Zajęcia kulinarne – wykonywanie i degustacja sałatki owocowej.
6. Zabawa ruchowa przy piosence Zorro. Dzieci wykonują umówione ruchy przy piosence, w coraz szybszym tempie.
7. Rozdanie bilecików z Hiszpanii - każde dziecko wkleja nalepkę na odpowiednią kartę książeczki i z drugiej strony rysuje to, co najbardziej utkwiło mu w pamięci.
4. Zapoznanie z charakterystycznymi budowlami i znakami rozpoznawczymi Wielkiej Brytanii:
- Big Ben - dzieci poznają wieżę zegarową, naśladują odgłosy zegara zgodnie z instrukcją nauczyciela, zapoznają się z tradycją picia herbaty Five o clock.
- Most na Tamizie - dzieci opisują most, mówią do czego służy.
- Pałac Buckingham - krótkaopowieść o królowej Elżbiecie II.
5. Zabawa ruchowa Zegary z elementami ortofonicznymi - dzieci naśladują na zmianę, wielki zegar stojący, mały zegar ścienny i maleńki zegarek noszony na ręku.
- Na sygnał wielki zegar - dzieci wołają bim - bom, przenosząc ciężar ciała z boku na bok.
- Na sygnał nauczyciela – mały zegar, dzieci wołają tik-tak, poruszając się po sali marszowym krokiem.
- Na sygnał nauczyciela- maleńki zegarek, dzieci biegają po sali wołając: tiku-tiku.
11. Rozdanie bilecików z Wielkiej Brytanii - każde dziecko wkleja nalepkę na odpowiednią kartę książeczki i z drugiej strony rysuje to, co najbardziej utkwiło mu w pamięci.
5. Rozdanie bilecików z Niemiec - każde dziecko wkleja nalepkę na odpowiednią kartę książeczki i z drugiej strony rysuje to, co najbardziej utkwiło mu w pamięci.