💁‍♀️ PROPOZYCJE ZABAW ~ NIE MA NUDY 🙂


Edukacja zdalna 👩‍💻

W czasie zawieszonych zajęć dydaktyczno-wychowawczych warto zaplanować czas spędzany z dzieckiem w domu. Zachęcam do zapoznania się z ważnymi informacjami i ciekawymi propozycjami spędzania czasu wolnego.


JAK ZOSTAĆ W DOMU 
I NIE ZWARIOWAĆ?

✅ Rozmowa - dzieci doskonale widzą, słyszą, czują i obserwują dorosłych. Wyjaśnijmy im zaistniałą sytuację, dzieci też mają prawo wiedzieć! Nie ma recepty na rozmowy z dzieckiem o trudnych sprawach, tym bardziej, że sytuacja jest zmienna i dynamiczna. Więc jak rozmawiać z dzieckiem o rozprzestrzenianiu się wirusa?

➡️ Strona mamyprojekt.pl udostępniła krótkie opowiadane o koronawirusie, które pozwoli dziecku zrozumieć sens kwarantanny. Ilustrowaną książeczkę można pobrać tutaj:👉  mamyprojekt.pl/koronawirus/.


✅ Plan dnia - warto ustalić zasady wspólnego funkcjonowania i podziału obowiązków między domownikami, a także wyznaczenie czasu na zabawę, pracę, higienę, posiłki itp. Takie proste rytuały dają dziecku poczucie bezpieczeństwa, przy tym pozwalają na zacieśnienie więzi emocjonalnych między członkami rodziny.


STRONY INTERNETOWE


Internet - to prawdziwa skarbnica pomysłów. Poniżej znajduje się lista ciekawych stron edukacyjnych, na których można znaleźć inspiracje do stworzenia nietuzinkowych prac plastycznych, karty pracy i materiały do edukacji domowej.

➡️ http://www.zyraffa.pl - gry online (zręcznościowe, logiczne, pamięciowe, puzzle, kolorowanki, quizy);
➡️ https://www.eprzedszkolaki.pl - multimedialne gry edukacyjne, karty pracy, gry dydaktyczne do wydrukowania);
➡️ http://www.kreatywniewdomu.pl - nietuzinkowe pomysły na kreatywne zabawy, prace plastyczne, spędzenie czasu wolnego;
➡️ https://www.superkid.pl - zbiór łamigłówek, kart pracy, wycinanek i innych materiałów;
➡️ https://basn.pl - baśnie do czytania, bajki do oglądania, wiersze, układanki.

PROPOZYCJE AKTYWNOŚCI 

1. Zabawy manipulacyjne:
👉 odgadywanie nazw przedmiotów za pomocą dotyku;
👉 pieczenie pizzy, ciasteczek, babeczek;
👉 lepienie z ciastoliny, modeliny, plasteliny, masy solnej
👉 prace plastyczne - malowanie farbami, patyczkami do uszu, orzechami, wacikami, samochodzikami, folią bąbelkową, owocami i warzywami;
👉 zabawy sensoryczne - eksperymenty: ciecz nienewtonowska, tablice manipulacyjne, zabawy mąką i ryżem, pianką do golenia;
👉 zabawy twórcze - konstruowanie z warzyw i owoców, budowanie z kostek cukru, tworzenie biżuterii z warzyw, nasion itp.

2. Zabawy konstrukcyjne:
👉 budowanie z klocków, wafli;👉składanie modeli samolotów, samochodów, statków;
👉 budowanie namiotu/,,bazy" z koców i poduszek;
👉 zbudowanie domku dla lalek, garażu dla aut;
👉 wznoszenie budowli z patyczków, kart, pudełek, nakrętek itp.

3. Zabawy tematyczne:

👉 kalambury;
👉 stworzenie teatrzyku kukiełkowego, teatru cieni;
👉 stworzenie rodzinnego albumu ze zdjęciami, drzewa genealogicznego;
👉 zabawa w lekarza, fryzjera, sprzedawcę, dom - odgrywanie ról;
👉 zabawy samochodami - budowanie trasy, wyścigi.


4. Zabawy rytmiczno-ruchowe:
👉 bitwa na poduszki
👉 karaoke
👉 taniec
👉 gra w klasy
👉 twister


5. Zabawy badawcze:

👉 eksperymenty
👉 odgadywanie smaków
👉 założenie hodowli szczypiorku, obserwacja, fotorelacja.

6. Dydaktyczne:

👉 zabawa ,,co sie zmienilo";
👉 gry planszowe (grzybobranie, chińczyk, scrabble itp.);
👉 domino, dobble;
👉 układanie puzzli;
👉 czytanie książek, bajek;
👉kolorowanki, łamigłówki, książeczki z zadaniami;
👉 układanie kompozycji z figur geometrycznych;
👉 zabawa w skojarzenia;
👉 poszukiwanie skarbów - ćwiczenie orientacji w przestrzeni;
👉 zabawa cieplo-zimno;
👉 zabawy w segregowanie (klocków, guzików, nakrętek, kredek itp);
👉 zabawy w odgadywanie odgłosów

Pozdrawiam, Marta 🙋‍♀️