☆ tworzenie warunk贸w do podejmowania tw贸rczej aktywno艣ci dzieci; ☆ zaspakajanie indywidualnych potrzeb dzieci, stwarzanie warunk贸w do rozpoznawania w艂asnych mo偶liwo艣ci; ☆ rozwijanie kreatywno艣ci; nabywanie umiej臋tno艣ci aktorskich, wyzwalanie tw贸rczej ekspresji i rozwijanie wyobra藕ni; ☆ wzbogacanie s艂ownictwa zwi膮zanego z teatrem; ☆ zapoznanie z teatrem jako miejscem kultury i sztuki; ☆ rozwijanie umiej臋tno艣ci wsp贸艂pracy w grupie.
DEKORACJE
馃憠 Przygotowanie dekoracji/ napisu na DZIE艃 TEATRU; wyja艣nienie znaczenia celebrowania Dnia Teatru.
馃憠 Zgadnij, co robi臋 - odgadywanie wykonywanej czynno艣ci przez dziecko stoj膮ce na 艣rodku (za pomoc膮 ruchu).
馃憠 Lustrzane odbicie - na艣ladowanie czynno艣ci wykonywanych przez partnera.
馃憠 Kr贸lewskie uk艂ony - zanawa orientacyjno-porz膮dkowa; reagowanie na ustalone sygna艂; marsz po sali, na has艂o: teatr, dzieci k艂aniaj膮 si臋 sobie.
馃憠 Chodz臋 jak... - przemieszczanie si臋 po sali w spos贸b wskazany przez nauczyciela.
馃憠 Zabawy ze 艣piewem - Dw贸m ta艅czy膰 si臋 zachcia艂o, Mam chusteczk臋, Ojciec Wirgiliusz, Nie chc臋 Ci臋 zna膰.
馃憠 Zapoznanie z piosenk膮 Magiczne miejsce.
ZABAWY DYDAKTYCZNE
馃憠 Ogl膮danie filmu edukacyjnego W teatrze - rozmowa kierowana na podstawie obejrzanego filmu.
馃憠 Praca z dowolnie wybranym utworem literackim - uwa偶ne s艂uchanie wiersza, rozmowa kierowana na podstawie wys艂uchanego utworu, budowanie swobodnych wypowiedzi.
馃憠 Praca z ilustracj膮 - zapoznanie z r贸偶nymi rodzajami teatru, przedstawie艅 teatralnych. Budowanie swobodnych wypowiedzi na podstawie ilustracji i w艂asnych do艣wiadcze艅.
馃憠 Kim jestem? - wypowiadanie zdania wcielaj膮c si臋 w r贸偶ne postacie (np. jakby wypowiada艂 to krasnoludek, smok itp.).
馃憠 Gdybym by艂 aktorem... - 膰wiczenie tw贸rcze (doka艅czanie zdania przez dzieci.
馃憠 Czuj臋 si臋... - prezentowanie wylosowanych za pomoc膮 kostki do gry uczu膰, ruchem, mimik膮, gestykulacj膮.
馃憠 Zabawa tw贸rcza - wymy艣lanie nowego zastosowania znanych przedmiot贸w/zabawek (np. Czym mog艂yby by膰 na scenie?).
ZABAWY INTEGRACYJNE, DRAMOWE
馃憠 呕ywy teatr - odgrywanie sceny z wybranej ba艣ni jedynie za pomoc膮 ruchu; odgrywanie przez inne dzieci.
馃憠 Ta rzecz - przekazywanie w kr臋gu wybranego przez dzieci przedmiotu z sali we wskazany przez nauczyciela spos贸b (np. jakby przedmiot by艂 ci臋偶ki, lekki k艂uj膮cy).
馃憠 G艂uchy telefon - przekazywanie przez dzieci na ucho has艂a lub zdania.
馃憠 Kto to m贸wi? - rozpoznawanie koleg贸w i kole偶anek z grupy po g艂osie.
馃憠 Prowad藕 mnie - prowadzenie partnera po sali, kt贸ry ma zas艂oni臋te oczy; mo偶na wprowadzi膰 utrudnienie: partner prowadzony jest jedynie poprzez wskaz贸wki s艂owne kolegi/kole偶anki.
Moje przedszkolaki mia艂y okazj臋 uczestniczy膰 w warsztatach teatralnych, kt贸re wprowadzi艂y je w magiczny 艣wiat sceny i aktorstwa. Tym razem dzieci pozna艂y nowe poj臋cia zwi膮zane z teatrem, takie jak:
rekwizyt, dekoracja, kiesze艅 teatru – i od razu mog艂y zobaczy膰, jak wygl膮daj膮 w praktyce! Dzieci z ogromnym zaanga偶owaniem s艂ucha艂y, zadawa艂y pytania, a przede wszystkim – prze偶ywa艂y prawdziw膮 przygod臋 teatraln膮.
Zaj臋cia rozwija艂y nie tylko wiedz臋 o sztuce, ale tak偶e: