馃幁 DZIE艃 TEATRU 馃幁



馃幁 DZIE艃 TEATRU 馃幁
INSPIRACJE I MATERIA艁Y PDF DO POBRANIA 

Cele:


☆ tworzenie warunk贸w do podejmowania tw贸rczej aktywno艣ci dzieci;
☆ zaspakajanie indywidualnych potrzeb dzieci, stwarzanie warunk贸w do rozpoznawania w艂asnych mo偶liwo艣ci;
☆ rozwijanie kreatywno艣ci; nabywanie umiej臋tno艣ci aktorskich, wyzwalanie tw贸rczej ekspresji i rozwijanie wyobra藕ni;
☆ wzbogacanie s艂ownictwa zwi膮zanego z teatrem;
☆ zapoznanie z teatrem jako miejscem kultury i sztuki;
☆ rozwijanie umiej臋tno艣ci wsp贸艂pracy w grupie.


DEKORACJE 

馃憠 Przygotowanie dekoracji/ napisu na DZIE艃 TEATRU; wyja艣nienie znaczenia celebrowania Dnia Teatru.


✅ Napis ~ Dzie艅 Teatru


WPROWADZENIE


馃憠 Powitanie przez dzieci r贸偶nymi cz臋艣ciami cia艂a (wed艂ug M. Bogdanowicz).

馃憠 Zabawa ze 艣piewem Dzie艅doberek wed艂ug M.Z. Tomaszewskiej (edumuz).

馃憠 Burza m贸zg贸w - gromadzenie s艂ownictwa zwi膮zanego z teatrem, zapisywanie pomys艂贸w dzieci (skojarze艅) na du偶ym arkuszu papieru.

馃憠 Skrzynia skarb贸w - ogl膮danie i nazywanie wylosowanych rekwizyt贸w zgromadzonych w skrzyni (maski, kapelusze, lalki, pacynki itp.). Wyja艣nienie niezrozumia艂ych poj臋膰 i znacze艅. Dobieranie podpis贸w do ilustracji, czytanie globalne wyraz贸w; rytmiczne dzielenie na sylaby i g艂oski.


馃憠 Zorganizowanie w sali k膮cika teatralnego.

ZABAWY MUZYCZNO-RUCHOWE


馃憠 Zgadnij, co robi臋 - odgadywanie wykonywanej czynno艣ci przez dziecko stoj膮ce na 艣rodku (za pomoc膮 ruchu).

馃憠 Lustrzane odbicie - na艣ladowanie czynno艣ci wykonywanych przez partnera.

馃憠 Kr贸lewskie uk艂ony - zanawa orientacyjno-porz膮dkowa; reagowanie na ustalone sygna艂; marsz po sali, na has艂o: teatr, dzieci k艂aniaj膮 si臋 sobie.

馃憠 Chodz臋 jak... - przemieszczanie si臋 po sali w spos贸b wskazany przez nauczyciela.

馃憠 Zabawy ze 艣piewem - Dw贸m ta艅czy膰 si臋 zachcia艂o, Mam chusteczk臋, Ojciec Wirgiliusz, Nie chc臋 Ci臋 zna膰.

馃憠  Zapoznanie z piosenk膮 Magiczne miejsce.




ZABAWY DYDAKTYCZNE 


馃憠 Ogl膮danie filmu edukacyjnego W teatrze - rozmowa kierowana na podstawie obejrzanego filmu. 




馃憠 Praca z dowolnie wybranym utworem literackim - uwa偶ne s艂uchanie wiersza, rozmowa kierowana na podstawie wys艂uchanego utworu, budowanie swobodnych wypowiedzi.



馃憠 Praca z ilustracj膮 - zapoznanie z r贸偶nymi rodzajami teatru, przedstawie艅 teatralnych. Budowanie swobodnych wypowiedzi na podstawie ilustracji i w艂asnych do艣wiadcze艅.





馃憠 Praca z ilustracj膮 - zapoznanie z rodzajami lalek teatralnych. Budowanie swobodnych wypowiedzi na podstawie ilustracji i w艂asnych do艣wiadcze艅.




馃憠 Ogl膮danie teatrzyku kukie艂kowego.



馃憠 Kim jestem? - wypowiadanie zdania wcielaj膮c si臋 w r贸偶ne postacie (np. jakby wypowiada艂 to krasnoludek, smok itp.).

馃憠 Gdybym by艂 aktorem... - 膰wiczenie tw贸rcze (doka艅czanie zdania przez dzieci.

馃憠 Czuj臋 si臋... - prezentowanie wylosowanych za pomoc膮 kostki do gry uczu膰, ruchem, mimik膮, gestykulacj膮.

馃憠 Zabawa tw贸rcza - wymy艣lanie nowego zastosowania znanych przedmiot贸w/zabawek (np. Czym mog艂yby by膰 na scenie?).

ZABAWY INTEGRACYJNE, DRAMOWE


馃憠 呕ywy teatr - odgrywanie sceny z wybranej ba艣ni jedynie za pomoc膮 ruchu; odgrywanie przez inne dzieci.

馃憠 Ta rzecz - przekazywanie w kr臋gu wybranego przez dzieci przedmiotu z sali we wskazany przez nauczyciela spos贸b (np. jakby przedmiot by艂 ci臋偶ki, lekki k艂uj膮cy).

馃憠 G艂uchy telefon - przekazywanie przez dzieci na ucho has艂a lub zdania.

馃憠 Kto to m贸wi? - rozpoznawanie koleg贸w i kole偶anek z grupy po g艂osie.

馃憠 Prowad藕 mnie - prowadzenie partnera po sali, kt贸ry ma zas艂oni臋te oczy; mo偶na wprowadzi膰 utrudnienie: partner prowadzony jest jedynie poprzez wskaz贸wki s艂owne kolegi/kole偶anki.

膯WICZENIA PLASTYCZNE I MANUALNE 


馃憠 Ozdabianie kontur贸w masek r贸偶norodnymi materia艂ami plastycznymi.

馃憠 Scena - wykonanie przestrzennej pracy plastyczno-technicznej z kartonu, tkanin, skrawk贸w materia艂贸w, farb, plasteliny i innych dost臋pnych rzeczy.

馃憠 Kukie艂ka - wykonanie lalki z drewnianej 艂y偶ki i skrawk贸w r贸偶nych tkanin.

馃憠 Jak Kopciuszek - wybieranie p臋seta grochu od fasoli.


WR臉CZENIE DYPLOM脫W I MEDALI 

ZA AKTYWNE UCZESTNICTWO W DNIU TEATRU 



✅ DYPLOM ~ Dzie艅 Teatru


✅ Medal ~ Dzie艅 Teatru



Moje przedszkolaki mia艂y okazj臋 uczestniczy膰 w warsztatach teatralnych, kt贸re wprowadzi艂y je w magiczny 艣wiat sceny i aktorstwa. Tym razem dzieci pozna艂y nowe poj臋cia zwi膮zane z teatrem, takie jak:

rekwizyt, dekoracja, kiesze艅 teatru – i od razu mog艂y zobaczy膰, jak wygl膮daj膮 w praktyce! Dzieci z ogromnym zaanga偶owaniem s艂ucha艂y, zadawa艂y pytania, a przede wszystkim – prze偶ywa艂y prawdziw膮 przygod臋 teatraln膮.

Zaj臋cia rozwija艂y nie tylko wiedz臋 o sztuce, ale tak偶e:

✔️ wyobra藕ni臋,

✔️ wra偶liwo艣膰 estetyczn膮,

✔️ umiej臋tno艣ci j臋zykowe i spo艂eczne.












Pozdrawiam, Marta 馃檵‍♀️