W muzycznej krainie 馃幖

馃幎 Delfinki w muzycznej krainie


Ubieg艂y tydzie艅 by艂 dla Delfink贸w prawdziw膮 podr贸偶膮 pe艂n膮 d藕wi臋k贸w, melodii i rytm贸w. Dzieci odwiedzi艂y krain臋 muzyki, w kt贸rej ka偶de zaj臋cia stawa艂y si臋 nowym odkryciem i radosnym do艣wiadczeniem. Muzyka towarzyszy艂a nam na r贸偶ne sposoby – od zabawy, przez nauk臋, a偶 po sztuk臋.

馃 Poznajemy instrumenty

Na pocz膮tku dzieci mia艂y okazj臋 pozna膰 nazwy i brzmienia instrument贸w muzycznych. S艂uchali艣my d藕wi臋k贸w skrzypiec 馃幓, b臋bn贸w 馃, djembe 馃獦 czy cymba艂k贸w. Najwi臋ksz膮 rado艣膰 sprawi艂o dzieciom to, 偶e mog艂y same spr贸bowa膰 zagra膰 – ka偶dy instrument mia艂 swoje miejsce, a ka偶de dziecko swoj膮 chwil臋 na odkrycie, jak powstaje muzyka.





馃幎 艢piew, taniec i akompaniament

Nie zabrak艂o wsp贸lnego 艣piewania i ta艅czenia. Delfinki uczy艂y si臋 tworzy膰 akompaniament do prostych piosenek – wybijali艣my rytm na instrumentach perkusyjnych i 艂膮czyli艣my go z ruchem. Dzi臋ki temu dzieci do艣wiadczy艂y, jak r贸偶ne elementy muzyki 艂膮cz膮 si臋 w sp贸jn膮 ca艂o艣膰.

馃幑 Muzyka powa偶na – nauka uwa偶nego s艂uchania

Delfinki mia艂y tak偶e okazj臋 pos艂ucha膰 fragment贸w muzyki powa偶nej. Uczyli艣my si臋 okre艣la膰 nastr贸j utwor贸w – weso艂y, smutny, spokojny, szybki. Ka偶dy fragment ilustrowali艣my ruchem: dzieci ta艅czy艂y, porusza艂y si臋 jak wiatr lub delikatnie „p艂yn臋艂y” jak nuty po pi臋ciolinii. Dzi臋ki temu muzyka stawa艂a si臋 czym艣 偶ywym i bliskim.

馃幒 Hejna艂 mariacki i legenda tr臋bacza

Wyruszyli艣my te偶 w podr贸偶 do Krakowa, poznaj膮c legend臋 tr臋bacza z wie偶y mariackiej. Dzieci z zainteresowaniem s艂ucha艂y historii hejna艂u, kt贸ry co godzin臋 rozbrzmiewa w sercu miasta. Na zako艅czenie zaj臋膰 stworzyli艣my w艂asn膮 wie偶臋 mariack膮 – prac臋 plastyczn膮, kt贸ra ozdobi艂a nasz膮 sal臋.

Podsumowanie

Podr贸偶 do muzycznej krainy by艂a niezwyk艂ym do艣wiadczeniem – dzieci odkry艂y, 偶e muzyka towarzyszy nam wsz臋dzie i ka偶dy mo偶e j膮 tworzy膰: instrumentem, g艂osem, ruchem, a nawet kredk膮 na kartce papieru. Delfinki nauczy艂y si臋, 偶e muzyka rozwija wyobra藕ni臋, uczy koncentracji, wsp贸艂pracy i… sprawia, 偶e 艣wiat staje si臋 pi臋kniejszy. 馃幎馃挋